almafoto.blogg.se

Recept - Nyttiga bananpannkakor

 
✼ En halv mosad banan
✼ 1 ägg
✼ 2 msk mjöl
✼ 1 tsk bakpulver
✼ 1-2 msk kvarg (jag brukar använda vanilj kvarg men funkar med annan smak med eller med yoghurt också om man hellre vill det men jag tycker det blir godast med vanilj kvarg) 
✼ Använd lite mjölk om det blir för tjockt
✼ Stek i stekpanna med lite smör

Jag får mellan kanske 5-10 pannkakor beroende på hur stora jag gör dom osv och brukar servera till lite olika frukter, här ovan har jag hallon och melon men har även haft mango, banan, jordgubbar, blåbär m.m. och de blir verkligen SUPERGODA!! Jag är egentligen inte sådär jätteförtjust i vanliga pannkakor men doma bara ÄLSKAR jag! Ett stoooort tips!! 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback